Vælg krydsmål

Ofte stillede spørgsmål

Produkt & Teknologi

Hvad er centerringe og har jeg brug for dem?

Hvis køretøjets nav har en mindre diameter end hjulets navboring, kræves en centreringsring. Dette kompenserer for forskellen i navdiameter mellem fælgen og køretøjet. Hvis der er behov for centreringsringe til samling af de valgte fælge og kompletdæk, er disse inkluderet i prisen og vil blive leveret sammen med din bestilling. 

Er fælgen vinteregnet?

I vores butik kan du genkende de vinteregnede fælge på, at de er markeret med et snefnug på billedet. 

I hvilken farve leveres hjulboltene?

Ved behov af hjulbolte, leveres skruerne kun i sølv, uanset fælgfarve. 

Hvordan plejer jeg mine hjul?

Regelmæssig pleje af fælgene anbefales, så du kan nyde dine nye hjul så længe som muligt. I vores blog, kan du læse mere om hvordan du kan rense og forsegle dine fælge korrekt. 

Hvornår bør jeg udskifte mine dæk og kan jeg fortsætte med at køre med dem?

Grundlæggende kan du fortsætte med at bruge dine dæk, så længe de er forenelige med den ønskede fælg, det er dog umuligt at sige præcist, hvor lang tid et dæk holder. Et dæks levetid og kilometertal afhænger af flere faktorer: design, førerens kørevaner, vejr- og vejforhold samt korrekt vedligeholdelse af dækkene. Sørg i princippet for at dine dæk ikke falder under den lovlige minimumsmønsterdybde på 1,6 mm. Eksperter anbefaler endda 3 mm om sommeren og 4 mm om vinteren. Derudover bør dækkene ikke bruges længere end cirka 6 år, da materialet forringes med tiden. Skulle du beslutte dig for at købe nye dæk, kan du hos os vælge mellem mange kendte mærker. 

Har jeg brug for TPMS-sensorer?

Du kan spørge din bilforhandler, om dit køretøj er udstyret med en TPMS, og om du har brug for sensorer.  TPMS bruges til at overvåge lufttrykket i dine bildæk, mens du kører. Siden 1. november 2014 har en TPMS været obligatorisk for alle nyregistrerede køretøjer i klasserne M1 / ​​​​M1G. Disse omfatter biler, terrængående køretøjer og mobilehomes.  Der er to grupper af dæktryksovervågningssystemer, det aktive og det passive system.  I det aktive system er TPMS-sensorer kombineret med en ventil og indbygget i det komplette hjul. Dataerne sendes til kontrolenheden via radio. Hvis der opstår problemer, informeres chaufføren via en advarselslampe. Fordelen ved det aktive system er, at det også virker, når køretøjet holder stille. Sensorerne viser også det nøjagtige dæktryk.  Med det passive system bruges ABS-sensorerne, der allerede er til stede i køretøjet, og sensorerne til traktionskontrol. Disse måler hjulenes hastighed. Hvis dæktrykket falder, bliver hjulet mindre. Dette fører til en øget hastighed i forhold til de andre dæk. Herigennem konkluderer TPMS, at der er et tryktab i hjulet og rapporterer dette til føreren. Den passive metode virker derfor kun, når køretøjet kører. Føreren får kun information om det generelle tryktab, men ikke om det præcise dæktryk og det pågældende dæk. Hvis dit køretøj har TPMS-sensorer, kan du bestille dem i indkøbskurven. Du kan finde mere information om TPMS her. 

Kan jeg bestille TPMS sensorer til mit fælgkit?

TPMS-sensorer kan kun tilføjes ved bestilling af et kompletdæk. 

Intet passende svar fundet?

Hvis dit spørgsmål ikke kan besvares med vores FAQ, kan du også bruge vores Kontaktformular og vores serviceteam tager sig af dit anliggende.

Oplysninger om køretøj registreres

faq-info-logo
icon-cookie-tire-bitten Vi bruger cookies
Vores webside anvender cookies. Nogle er afgørende, mens andre hjælper os til at forbedre denne webside. Ved at klikke på ""Accepter alle"" accepterer du anvendelsen af cookies og andre teknologier til behandling af dine oplysninger. Mere herom i vores Erklæring om databeskyttelse.
checkbox-essenziell Essentiel
checkbox-marketing Marketing
checkbox-statistiken Statistikker
checkbox-externe-medien Eksterne medier

Vælg køretøj

  • Køretøj
  • Nummerplade